زندگی نامه فیروز نادری-مدیر ناسا
زندگی نامه فیروز نادری-مدیر ناسا

نتيجة بحث الصور عن زندگینامه فیروز نادری

فیروز نادری چهره سرشناس و مدیر ناسا در تاریخ 5 فروردین سال 1325 در شهر شیراز به دنیا آمد. دکتر نادری اصالتا از تیره ندرلوی طایفه‌ دره‌ شوری، یکی از طایفه های بزرگ ایل قشقایی است. چهار سال بیشتر نداشت که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و پدرش که یک جهانگرد به حساب می آمد، زیاد اجازه دیدار با مادرش را به او نمی داد.

پروفسور نادری پس از اتمام دوره دبستان به تهران نقل مکان کرد و در دبیرستان اندیشه دوران دبیرستانش را به اتمام رساند. بعد از اتمام دوران دبیرستان برای ادامه تحصیل به کشور آمریکا مهاجرت کرد و تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته مهندسی برق "دانشگاه ایالتی آیووا" و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در سال‌ های 1972 و 1976 در "دانشگاه کالیفرنیای جنوبی" به اتمام رساند.

دکتر نادری از علاقه اش به معماری صحبت کرده است و می گویند زمانی که به آمریکا مهاجرت کردند در ابتدا می خواستند که در رشته معماری تحصیل کنند اما خیلی سریع متوجه شدند که استعداد این کار را ندارند، سپس شیفته ورزش شدند و می خواستند که به صورت حرفه ای ورزش کنند اما به نقل از خودشان: "دنیا قماری است که باید با همه ورق‌ هایتان بازی‌ اش کنید؛ پس رفتم و مهندسی خواندم."

اما یکی از جالب ترین ماجراهایی که در دوران تحصیل برای دکتر نادری پیش آمد این بود که درست در روز دفاع از پایان نامه دکترایش، بینی اش در اثر برخورد توپ بیسبال شکست. دکتر نادری پس از اتمام تحصیلش برای گذراندن خدمت سربازیش به ایران بازگشت و همزمان در این دوره در مرکز «سنجش از دور ایران» فعالیت کرد و تمایل داشت که در کشور خودش زندگی کند اما در نهایت به دلیل کمبود امکانات به آمریکا بازگشت.



[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 9:37 ] [ aisoo ] [ بازدید : 4 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب